tisdag 4 december 2012

Test av Onion mönster No 5036



Har sytt en kortärmad skjorta/blus av Onions mönster No 5036.

Du kan köpa det här.

Jättebra basmönster som man kan variera i det oändliga, bara du har lite fantasi :)


Jag har utgått ifrån den raka modellen som är visad längst ned på mönstret och sytt den utan insnitt fram och bak. Korta ärmar med sprund och band som kan dras åt.

Jag har struntat i kragen och klippt ur halsringningen några cm så jag fick en vidare halsringning, samt sytt på en svart spets på halskanten.


 Broderier i svart på bröstparti, ärmar, sida och mitt bak. Ja, ni ser ju själva :)


Brodyren är fina, enkla rosor som är från ett gammalt husqvarna broderikort för brodermaskin.



Mitt bak: ros och fina veck :)


Valde att på framsidan endast sy i två knappar längst upp samt att sy fast spetsen i halsringningen med vit zickzack. Ville ha lite tuffare detaljer då blusen kanske blev lite för söt för min smak.

Detaljerna gör ju det lilla extra och oftast väl värt att lägga lite extra tid på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar